פנתרה שחורה ברשת: הבלוג של איילה מרציאנו-סבאג

באתר קדמה נפתח בפברואר בלוג חשוב, ובו זיכרונותיה של הפעילה החברתית הירושלמית איילה מרציאנו-סבאג, שהובילה את מאבק מחוסרי הדיור בבור שיבר בשנה שעברה:

http://kedma.co.il/index.php?cat_id=112

הבלוג, שהתחיל בעקבות פטירתו של אחיה של איילה, מנהיג הפנתרים השחורים סעדיה מרציאנו, מספר את זיכרונותיה מתקופת הפנתרים, אך ימשיך גם אל ההווה ואל המאבקים שהובילה איילה סבאג, ובתקווה יצא בסופו של דבר כספר (ואני גאה להיות מעורב בכך).

 

הזיכרונות מתחילים בפניה אל סעדיה מרציאנו:

"אני בוכה לך  אחי היקר, אני בוכה עליך ולא מצליחה לעכל את רוע הגזרה. אני לא מבינה את היעלמותך הפתאומית בטרם עת. כשנעלמת אחי היקר נעלמו גם כוחותיי איתך, הותרת אותי המומה וחלשה.  נפטרת מהעולם בזמן לא טוב, ואני רוצה לספר לך אחי את כאביי ולשמוע את עצותייך החכמות והיצירתיות שלא אשמע עוד מאיש בחיי אלו"

ממשיכים בזיכרון מגיל עשר:

"הנה אני בת עשר מסתובבת על הגג בבלוק שלנו, מחקה את הליכתך רחבת הידיים"

ואחר-כך בהפגנות הפנתרים, במשפחה, במאבקים.

 

אודות almog behar

"צִמְאוֹן בְּאֵרוֹת", "אנא מן אל-יהוד", "חוט מושך מן הלשון", "צ'חלה וחזקל".
פוסט זה פורסם בקטגוריה פנתרים שחורים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

