בערב שאחרי מעצר ששת החשודים היהודים-ישראלים ברצח הנער מוחמד אבו ח'דיר (6.7.2014), כותב ביבי סטטוס ארוך בפייסבוק, המוקדש לגינוי הרצח והבעת תנחומים, אך מתרכז בניסיון להוכיח איך רצח הנער מוחמד אבו ח'דיר מוכיח למעשה שישראלים מוסריים יותר מפלסטינים:
הוא מתחיל את דבריו שנכתבו לאחר ועל אודות מעצר החשודים היהודים-ישראלים ברצח מוחמד אבו ח'דיר בשמות שלושת הנרצחים היהודים, גיל-עד, נפתלי ואייל – כדי לתת קונטקסט ברור: "אני מבקר עכשיו בבתיהם של גיל-עד, נפתלי ואייל שנרצחו ע"י אנשי החמאס" [האם הוא העלה את הסטטוס בפועל ממש בעת הביקור בשבעה?]
הוא ממשיך ומעמיד את אזכור מעצר החשודים ברצח הנער מוחמד על-ידי משטרת ישראל והשב"כ מול אי-מעצרם עדיין של החשודים ברצח הנערים גיל-עד, נפתלי ואייל על-ידי המשטרה הפלסטינית והשב"כ הפלסטיני, הקטנים ממקביליהם הישראלים לאין שיעור: "אנחנו יודעים היטב מי עומד מאחורי החטיפה והרצח של גיל-עד, נפתלי ואייל ואנחנו נגיע אליהם. הרוצחים יצאו משטח בשליטת הרשות הפלסטינית והם חזרו לשם, ולכן על הרשות הפלסטינית מוטלת האחריות לעשות הכל כדי לאתרם. בדיוק כפי שעשינו אנו, בדיוק כפי שכוחות הביטחון של ישראל איתרו תוך ימים בודדים את החשודים ברצח של הנער מוחמד אבו חדיר"
[אגב, הוא לא מקפיד באיות שמו של הנער הפלסטיני, או שאוזנו לא קשובה אל הערבית, וכותב "אבו חדיר" בחי"ת גרונית במקום "אבו ח'דיר" בחי"ת רפה]
הוא מגיע גם לתנחומים וגינוי: "אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של הנער. אני גם מבטיח לכם שאנחנו נמצה את כל חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי והוקעה. מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית"
ואז מסביר איך הגינוי שלו [המאוחר] מעיד על המוסריות הגבוהה של הישראלים לעומת מוסריותם הלקויה של הפלסטינים: "בכך אנחנו נבדלים משכנינו – שם הרוצחים מתקבלים כגיבורים ועל שמם נקראות כיכרות. זה איננו ההבדל היחיד בינינו. את המסיתים אצלנו אנחנו מעמידים לדין, בעוד ההסתה ברשות הפלסטינית מתבצעת בכלי תקשורת רשמיים ובמערכת החינוך, הסתה שעיקרה קריאה להשמדתה של ישראל"
[הוא שוכח שכמה חשודים בפשעי מלחמה כיהנו בממשלות ישראל, חלקם גם בממשלותיו, ושספירת ההרוגים החפים מפשע היהודים-ישראלים לעומת ההרוגים החפים מפשע הפלסטינים במהלך הסכסוך הישראלי-פלסטיני ב-66 השנים האחרונות מעיד על מספר הרוגים פלסטיני גבוה יותר, ושוכח את ההסתה הנרחבת שלו ושל ממשלתו בשבועות האחרונים – שהרכיב הרדיקלי ביותר שבה היה לקרוא למסע חיפושים אחר גופות שלושת הנערים מבצע "שובו בנים" – תוך כדי יצירת תודעה שקרית אצל אזרחי ישראל כאילו יש סיכוי למצוא אותם חיים, אף על פי שהוא ידע בפועל שהם נרצחו – תודעה שהביאה לגל הנקמה העכשווי, ובתוכו רציחתו של הנער מוחמד אבו ח'דיר, גל נקמה שנפתח בדבריו: "נקמת דם ילד קטן עוד לא ברא השטן, וגם לא נקמת דם של נערים צעירים וטהורים"]
הוא ממשיך בהתייחסות לכך שהמשטרה הודיעה היום על פיענוח שתי פרשיות (ומדלג על פרשת השחיתות במשטרה שנחשפה גם היא היום), ומחבר את רצח מוחמד אבו ח'דיר לרצח שלי דדון, אף על פי שמסקנות הפיענוח של המשטרה שהוא ראש ממשלתה לא קובעות האם הרקע לרצח של שלי דדון היה לאומני, אבל הוא זוכר להזכיר את שם עירו הערבית של החשוד: "אני מבקש לציין את המהירות שבה פוענח הרצח של מוחמד אבו חדיר. אני הנחיתי את המשטרה זמן קצר אחרי הרצח לתת עדיפות לאתר את הרוצחים והבטחתי שברגע שיהיו תוצאות לא נעכב את פרסומן. במקביל פענחו כוחות הביטחון גם את הרצח של שלי דדון הנערה מעפולה, והחשוד במעשה הוא תושב אעבלין בגליל. גם איתו נמצה את מלוא חומרת הדין" [שם עירם של החשודים היהודים עדיין לא פורסם, אבל ודאי בהמשך נתניהו יזכירה כדי שנבין שכל תושבי אותה העיר אשמים, ולו מעט, ברצח]
לסיום הוא מצהיר על חשיבותה של האחדות בזמן כזה [זאת כנראה לא עת לביקורת על ראש ממשלה מסית וממשלה מסיתה] ועל המקום בתוך מארג זה של הערכים היהודיים-דמוקרטיים [הוא כנראה קרא את השלט שהעלו שתי נערות השבוע לפייסבוק, שקבע שבקשה לנקמה בערבים זאת לא גזענות – אלו ערכים]: "חשוב ברגע זה לאחד את הכוחות, לנהוג לפי הערכים שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית"
הוא לא מסיים את דבריו בהצעה לבקר את משפחת אבו ח'דיר האבלה ולהביע את תנחומיו באופן אישי, ובשם הערכים היהודיים-דמוקרטיים.
הפוסט בהעוקץ
-
הצטרפו ל 282 מנויים נוספים
-
פוסטים אחרונים
- חבל שאני לא יודע הינדי
- חבל שאני לא יודע יפנית
- חדש: עלה ידיעון התכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית באוניברסיטת תל-אביב
- חדש: הקבץ תרבות ערבית-יהודית בתכנית הרב-תחומית באוניברסיטת תל-אביב
- טיוטת השנה לפני, קובץ הסיפורים "אנא מן אל-יהוד" גרסת 2007
- טיוטת השנה לפני, צ'חלה וחזקל 2009
- דברי הספד עם לכתו של פרופ' ששון סומך
- לזכרו של ששון סומך
- עלה ידיעון התכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית באוניברסיטת תל-אביב
- הערבית כשפה יהודית – חוות דעת לבג"צ כחלק מעתירה מזרחית כנגד חוק הלאום
- english Uncategorized אירועים אמירה בת סלימה אמר רבי שמעון אנא מן אל-יהוד אנתולוגיה ערבית-עברית "שתיים / اثنان" אריאל בן אטלנטיס בקורת ספרות בקורת שירה המעברה התכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית - البرنامج لدراسة الثقافة العربية-اليهودية חוט מושך מן הלשון מאמר מאמרים מדעיים מדרשים מוזיקה מזרחית משותפת / الشرقية المشتركة / Mizrahi Palestinian Partnership מן המקורות סיפורים עריכה פנתרים שחורים צ'חלה וחזקל צמאון בארות רוח חדשה / רוח ג'דידה שירה שירים לאסירי בתי-הסוהר תרגום العربية
תגובות אחרונות
baruchyan על בּוֹא מִן הַפִּנָּה אֶל בָּמַת… almog behar על אנא מן אל-יהוד איידה בשירי על אנא מן אל-יהוד להתייחס לנכבה וליום… על הערבית שלי אילמת בשש שפות, ושש… tkui על ראי אהבתי היתה מוגזמת (שט… הרשומות הנצפות ביותר
- מן המקורות (כ"ג): הגדה של פסח
- "הַשִּׁיר נִמְצָא בִּנְקֻדָּה / אוֹ אוּלַי מְפֻזָּר בְּהַרְבֵּה מְקוֹמוֹת?"
- לא לפחד לומר יש לי עבר: ביקורת של נוית בראל על ספר שיריי חוט מושך מן הלשון
- תרגום-עיבוד ל"עשרים שירי אהבה ואחד חסר תקווה" לפאבלו נרודה
- איוב, ז'אן אמרי, יוסל רקובר, מנחם בגין ודזמונד טוטו: על גבולות אפשרות עשייתו של צדק היסטורי
- אמר רבי שמעון
- על שירתו של יואב חייק
- חוט מושך מן הלשון, שירים
- ט' באב ה'תשס"ב, ירושליִם
- שני שירי פריחה
- almog behar
- אביגדור ליברמן
- אהוד ברק
- אהרן אלמוג
- אמירה הס
- אמר חזקל
- אמר חכם עבדאללה
- אמר רבי שמעון
- אנא מן אל-יהוד
- ארז ביטון
- ארץ הפסיפלורה העצובה
- בגדאד
- בוב דילן
- ביבי
- ביבי נתניהו
- ברכה סרי
- ג'ואנג דזה
- דאואיזם
- דיור ציבורי
- דן דאור
- הבן איש חי
- המעברה
- העוקץ
- הרב עובדיה יוסף
- הרמב"ם
- חביבה פדיה
- חוט מושך מן הלשון
- חוק החרם
- ט' באב
- יאיר לפיד
- יהודים-ערבים
- ירושלים
- יש עתיד
- ליפתא
- מאבק האוהלים
- מאבק הדיור
- מאיר בוזגלו
- מגילת איכה
- מואיז בן-הראש
- מחאת האוהלים
- מחמוד דרוויש
- מקאמה
- מרואן מח'ול
- מתי שמואלוף
- נאאל אלטוח'י
- סמי מיכאל
- ספרות עברית
- ספרות ערבית
- עזה
- עידו אהרוני
- עיראק
- ערבית
- ערבית-יהודית
- פיוט
- פינסקר 11
- פסח
- צ'חלה וחזקל
- צמאון בארות
- ר' דוד בוזגלו
- רבנו יוסף חיים
- רוני איש-רן
- שירה
- שירה עברית
- שירה ערבית
- שירים
- שירים לאסירי בתי הסוהר
- שמעון בלס
- ששון סומך
- תאמר מסאלחה
- תל-אביב
- תמול שלשום
- תרגום
- תשעה באב
- أرض الباسيفلورا الحزينة
- مروان مخُّول
עמודים
- About
- Català
- Deutsch
- English
- Español
- Français
- italiano
- Português
- Română
- Türkçe
- youtube
- אימייל – contact
- אמר רבי שמעון
- אנא מן אל-יהוד (קובץ סיפורים, 2008)
- אסופות ומבחרים להורדה חינם
- חוט מושך מן הלשון (קובץ שירים, 2009)
- חלומות באספניה
- לקניית הספרים
- מאמרים מדעיים
- מורה נבוכי האתר
- ספרים שערכתי
- צ'חלה וחזקל (הוצאת כתר, 2010)
- צמאון בארות (קובץ שירים, 2008)
- שירים לאסירי בתי-הסוהר (קובץ שירים, 2016)
- العربية
- 普通话
קטגוריות
- english
- Uncategorized
- אירועים
- אמירה בת סלימה
- אמר רבי שמעון
- אנא מן אל-יהוד
- אנתולוגיה ערבית-עברית "שתיים / اثنان"
- אריאל בן אטלנטיס
- בקורת ספרות
- בקורת שירה
- המעברה
- התכנית ללימודי תרבות ערבית-יהודית – البرنامج لدراسة الثقافة العربية-اليهودية
- חוט מושך מן הלשון
- מאמר
- מאמרים מדעיים
- מדרשים
- מוזיקה
- מזרחית משותפת / الشرقية المشتركة / Mizrahi Palestinian Partnership
- מן המקורות
- סיפורים
- עריכה
- פנתרים שחורים
- צ'חלה וחזקל
- צמאון בארות
- רוח חדשה / רוח ג'דידה
- שירה
- שירים לאסירי בתי-הסוהר
- תרגום
- العربية
ארכיון
מה לך לדקדק בח'ית וכו'. לא כולם שייכים לזה. ויש לך כאן כמה וכמה חוסרי הבנה שמביאים אותך לבקר את נתניהו מעבר למה שמגיע לו. לדוגמה- אי אפשר להניח שה-3 הרוגים מבלי להיות בטוח בזה, זו התרגולת הצהלית בחפוש נעדרים. די שאחד יהיה פצוע או שבוי בנפרד מהאחרים, כך שאין לומר שעבדו על הצבור. ולהאשים אותו בהסתה בכל משפט שני זה טו-מאצ'.
ממש חיפשת בפינצטה את בתניהו ומצאת בקושי רב כמה דברי ביקורת מינוריים
ובכל מה שקשור לצד הערבי כרגיל – טחו עיניך מראות – ממש מדהים איך התבונה שלך אובדת כשזה מגיע לתחום הפוליטי שבין יהודים לערבים
מתוך הערכה אליך
פינגבאק: מלחמת ישראל-עזה התשיעית | אלמוג בהר